Ooty Mountain Railway - Reisverslag uit Coimbatore, India van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Ooty Mountain Railway - Reisverslag uit Coimbatore, India van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Ooty Mountain Railway

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

20 December 2011 | India, Coimbatore

Met de taxi de bergen in, naar Ooty (2203m). We zijn ruim op tijd en dat was nodig ook, want een kaartje kopen voor de wereldberoemde trein blijkt niet eenvoudig. Na 4 uur zitten we eindelijk met 10 man en bagage en dieren in een 8 persoon treincoupé. In Conoor moeten er wagons afgekoppeld worden omdat het anders te gevaarlijk is om af te dalen. Toen bleken er nog 2 vrouwen met bagage en een kind in onze coupé bij te kunnen. Onze coupé hing door de afkoppeling direct achter de stoomlocomotief en in een trein met open ramen is dat niet fijn. Na totaal 3,5 uur komen we aan in Mettupalyam. Samen met een groep van 5 vrienden die we onderweg hebben leren kennen gaan we tot slot met de locale gammele bus de laatste 40km naar ons hotel in Coimbatore.

• 20 December 2011 - 08:30

Malou:

Leuke trein, en ach waarom niet met meer mensen in een coupe als het past, lekker cosy!
    kreeg je veel zwarte stoom binnen?
    Leuke trein, ben benieuwd hoe jullie het nu hebben, veel plezier xx

• 20 December 2011 - 08:46

Syta:

Hoi India gangers, komt ons allemaal helemaal "niet" bekend voor hoor, ha ha.
    Maar het is een prachtig, kleurvol land he?
    Jullie hebben al veel gezien, wij wensen jullie nog heel veel mooie natuur, vriendelijke mensen en kijkplezier toe,
    Piet en Syta

• 20 December 2011 - 09:15

Tim:

Oma heeft alles gelezen hoor, ze vond de foto's leuk. en ze verheugd zich op eerste kerstdag want dan ga ik koken. Het sneeuwde hier gister. 2de kerstdag gaat oma naar yvonne. groetjes aan de olifanten

• 20 December 2011 - 15:34

Ad En Tini De Jong.:

gewéldig allemaal!!

ook de foto's prachtig zijn ze.!

Genieten dus, ook voor ons, wij genieten met jullie mee.

Liefs oom Ad en Tante Tini.

• 20 December 2011 - 20:27

Astrid:

Gaaf gaaf wat spannend allemaal en wat zien jullie veel. Mooie foto's trouwens. Ben benieuwd naar jullie volgend reisverslag.
    Groetjes Astrid