In Chowara - Reisverslag uit Kovalam, India van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu In Chowara - Reisverslag uit Kovalam, India van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

In Chowara

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

27 December 2011 | India, Kovalam

Na een eindeloos lange busrit in de brandende zon komen we halverwege de middag aan in het adembenemende mooie Manaltheeram Ayurveda Beach Village. We worden ontvangen met een bloemenkrans en een kokosnoot met vers sap. Alles draait hier om gezondheid, natuurlijke kruiden, gezonde voeding en rust. Er is volop gelegenheid voor yoga, massages en schooonheidsbehandelingen.
Op kerstavond nemen we op het terras, onder palmbomen en met uitzicht op zee, deel aan het uitgebreide kerstgala dinner en
genieten van verschillende optredens.

De volgende dag begint met een uitgebreid kerstontbijt op een zonovergoten terras. Het voelt onwerkelijk dat het echt kerst is. Omdat we nu hier zijn willen we ook een massagebehandeling, maar dan moeten we eerst op consult bij de Ayurvedische arts zodat ze weten welke kruiden er bij ons gebruikt moeten gaan worden. Omdat wij geen klachten hebben krijgen we olie van een mix van kruiden. De rest van de dag liggen we heerlijk aan zwembad omdat het strand vandaag verboden gebied is voor de touristen. Op 1e kerstdag komen hele families Indiers naar het strand en gaan in grote getale in een soort grote houten kanoboten met motor voor de kustlijn heen en weer varen en joelen als ze elkaar passeren.

De volgende dag om 10 uur hebben wij onze massage,in een pannetje wordt de olie verwarmd en aangebracht op ons hoofd en lichaam, met handen en voeten worden we gemasseerd, als een glibberige aal ondergaan we de anderhalve uur durende massage, met zang en wierook.Na afloop moet de olie nog een uur blijven zitten alvorens te worden afgedoucht. We krijgen voor die tijd een soort chirurgenschort aan. Veel mensen lopen hier zo rond, de meeste kuren hier minimaal een week.De rest van de dag heerlijk aan het strand gelegen.

Onze laatste dag hier begint om 7.30 uur met een zeer uitgebreid verjaardagsontbijt op het terras met uitzicht op zee, daarna nog twee uurtjes naar het strand en vervolgens op weg voor een lange trip naar onze volgende bestemming.

• 27 December 2011 - 07:17

Marije:

Van Harte Gefeliciteerd. Heerlijk om in zo'n omgeving jarig te zijn.
    Geniet ervan. hartelijke groet, Marije

• 27 December 2011 - 08:37

Malou:

gefeliciteerd met je verjaardag, ik heb je een kaart gestuurd die staat op gieds mail.

verdiende rust, hebben jullie die kerstmutsen ook op gehad?

xx

• 27 December 2011 - 09:19

Henk En Lia:

Van harte gefeliciteerd!! Wat ziet het er mooi uit, super. Hele fijne dagen gewenst.

• 27 December 2011 - 10:52

Syta:

Brigitte, gefeliciteerd met je verjaardag en mooi is zuid-India he?

• 27 December 2011 - 13:36

Ad En Tini,:

nogmaals van Harte,
    en zo te zien vieren jullie je feestje goed!! Wat een luxe !!Geniet er ter volle van. Jullie zien er gezond én gelukkig uit, Gewldig hoor. liefs Ad en Tini.

• 27 December 2011 - 13:54

Elly:

Wat een prachtig land, het is vast een geweldige reis! Telkens kijk ik met plezier de nieuwe foto's. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier samen!

• 27 December 2011 - 19:40

Astrid:

Gefeliciteerd met je verjaardag.Lekker genieten maar zo te zien lukt het jullie wel.
    Kaart gestuurd via je kpn mail.
    Groetjes An en As

• 27 December 2011 - 19:42

Geesje:

Dit is toch een plek om jaloers op te zijn. Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, en geniet nog met volle teugen.
    Groetjes

• 27 December 2011 - 20:33

Sonja:

Hallo!

Brigitte, ik zie dat je jarig bent geweest. Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd! Ook namens Arnd natuurlijk. Heerlijk om zo relaxed en in het zonnetje je verjaardag te vieren.

Het verhaal en de foto's zijn wederom erg leuk om te zien.

• 28 December 2011 - 14:35

Gerrit En Yvonne:

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een mooi hotel hebben jullie. de groene jassen staan jullie geweldig, je kan er zo de ok mee in.
    Geniet nog van de komende dagen