Imlile - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Imlile - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Imlile

Door: Brigitte & Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

02 Oktober 2012 | Marokko, Imlil

Tijd voor echte actie, zondagochtend, we vertrekken richting het Atlas gebergte.De reis met bus, taxi en tenslotte taxibusje verloopt voorspoedig. Vroeg in de middag komen we aan in Imlile en na nog een wandeling van pak weg een kwartier bergopwaarts arriveren we in ons guesthouse, waar we hartelijk worden ontvangen door de jonge Amhed. Hij woont hier samen met zijn vrouw en 7 mnd oude zoontje Junis. Op het dakterras wordt de welkomstthee met walnoten (het is hier nu oogsttijd) geserveerd. We hebben geluk, het is en blijft goed weer en maken alvast een wandeling van een kleine 2 uur in de directe omgeving. De afgelopen dagen heeft het hier stevig geregend. In ons guesthouse is het kil en koud, dat zijn nog de naweeën van het slechte weer. Een gasstraalkacheltje en zelfs de houtkachel slagen er niet echt in de temperatuur te veraangenamen. Aan eten ontbreekt het ons en de andere gasten (een familie uit het Saarland en Piet en Anneke uit E'hvn) niet, we krijgen een verlate lunch (omelet met tomaat en gehaktballetjes) en rond tien uur 's avonds soep, couscous en fruit na.