Atlasgebergte - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Atlasgebergte - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Atlasgebergte

Door: Brigitte & Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

02 Oktober 2012 | Marokko, Imlil

Onze kamer is nog niet helemaal af, lemen wanden en de badkamer heeft een toilet met speciale doortrekhandleiding en een doucheslang, wastafel is voorbereid maar nog niet geïnstalleerd. Gelukkig krijgen we 2 extra dekens, zodat we het uiteindelijk toch nog een beetje warm krijgen op ons spiraalmatrasje. De volgende dag staan we op tijd weer op, er staat een flinke wandeling op het programma. Het ontbijt met eitje (!) is prima, maar daarna duurt het wachten op ons picknickpakketje voor onderweg toch wel erg lang. Het is ruim elf uur voordat we kunnen vertrekken richting de Tizi pas. Na anderhalf uur zijn we boven en genieten we vanachter een flesje cola van het prachtige uitzicht over het aangrenzende dal. Het is kraakhelder en we kunnen de route die we die dag zullen lopen en de dorpjes die we zullen aandoen vanaf hier voor een groot deel al zien. De tocht verloopt verder zoals gepland en we genieten volop. Alleen op het laatst gaat het niet helemaal goed. We willen om de berg heen terug naar ons guesthouse en komen daarbij terecht in rotsachtig terrein, waar het pad ophoudt. We besluiten naar beneden te klauteren en langs het riviertje in het dal verder te gaan, echter dan gaat de tijd ons parten spelen. We hebben nog maar anderhalf uur voordat het donker zal worden, dus dit gaat zo niet lukken. We besluiten daarom over de Tizi pas terug te gaan. Dat betekent wel een extra klim van 1.840m naar 2.310m, maar dat moet dan maar. Als we boven komen hebben we nog een half uur tot de zon ondergaat. Het laatste stuk lopen we dus in het donker, maar gelukkig hebben we onze GPS en kennen we hier redelijk de weg.