Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

18 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

De rechtstreekse vlucht naar Kuala Lumpur, inclusief de-icen vooraf, duurde 12 uur. Complimenten voor de KLM piloten op het flight deck en de Cabin Crew, alles was perfect ! Daarna nog met de Mono-rail trein en een stukje met de taxi naar ons hotel, aan de rand van China Town. Ondanks dat we erg vroeg zijn, het is pas 10:00 uur, mogen we toch direct door naar onze kamer. Deze dag brengen we verder door in China Town, Sultan Abdul Samad, Little India en bij de Menara tower. Avondeten doen we op een 'terrasje' langs de Jalan Alor. Vrijdagochtend vroeg ontbijt, zo hebben we een lekker lange dag in het vooruitzicht. Eerst nog ff vervoer naar de Jungle en Highlands geregeld en dan lopend richting Petronas Towers, 's werelds hoogste twin tower (452m). We kopen een (senioren !) kaartje voor een rondleiding om 19:00 uur, rond zonsondergang, de mooiste tijd van de dag om van een grandioos uitzicht te genieten. Nu met de bus naar de Buta Caves, een Hindu tempel in een grot. Tussendoor nog ff een hapje Indiaas eten en vervolgens met de Mono-rail naar Bukit Bintang met zijn prestigieuze, gigantische, sjieke shopping malll, super dikke hotels en indrukwekkende kantoren, stuk voor stuk sky high. Na een drankje (happy hour) weer naar de Petronas Towers, de foto's spreken voor zich ! Het loopt al tegen tienen als we, wederom via de Jalan Alor voor onze avondmaaltijd, weer terug zijn in ons hotel. Morgen vertrekken we richting de Jungle ........

• 18 Januari 2013 - 17:01

Malou:

Hey Gied & Brigitte,
    Gelukkig hebben jullie een leuk senioren reisje haha, vroeg je zelf om senioren kaartjes of konden ze zien dat jullie oud zijn, pijnlijk haha.
    Hoe waren de chinese/indiaase wijken? Hotel een beetje oke? Ben benieuw naar jullie jungle avondturen. Xx Baloe

• 18 Januari 2013 - 18:55

Lia En Henk:

Hoi Brigitte en Gied

Dat ziet er even geweldig uit!! Geniet er maar van. heel veel plezier nog groetjes van ons allen

• 18 Januari 2013 - 21:40

Syta:

Ziet er goed uit, geniet maar van jullie reis!!!

• 19 Januari 2013 - 15:29

Mama, Gerrit En Yvonne:

Hallo luitjes,geweldige fotos. Maar fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Geniet maar van het mooie weer hoor want hier is het best well koud
    Het is overdag min 6. Heel veel plezier en zorg goe voor elkaar. Groetjes vanuit apeldoorn en vaassen

• 21 Januari 2013 - 13:41

John:

Ik wil oooook!!!!
    Ben die sneeuw hier meer dan zat.
    Trouwens mooie foto's van die Norman Foster Gebouwen (klinkt interessant he? maar heb net zondag een docu over hem gezien, vandaar).
    Geniet ervan.
    John en Cor.

• 23 Januari 2013 - 09:09

Willem:

Hallo Gied & Birgitte,

Als ik jullie verslag lees is het al een prachtige beleving, wat moet het dan wel niet nog mooier zijn dit in het echt te beleven. En de foto's spreken de waarheid, blijf genieten van deze mooie vakantie.

Gr. Willem.