Penang - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Penang

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

30 Januari 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

De volgende dag om 07:45 staat Valerie met haar landrover klaar om ons naar het busstation te brengen voor onze rit naar Penang. Vanaf het vaste land steken we met de Ferry over naar de stad Georgetown. Het eiland is middels een indrukwekkende 13 km lange brug verbonden met het vasteland. Vanaf de Ferry hebben we een mooi uitzicht op de brug en de skyline van de stad. Ons hotel is dankzij het voorwerk van Brigitte wederom dik in orde en na een opfrisbeurtje wandelen we door de stad richting kust, genietend van het lekker warme weer, wat wel even wennen is voor ons, 33 graden. De volgende dag gaan we samen met een gezin uit Singapore en privé chauffeur Eddy Cheong op pad langs een aantal bezienswaardigheden op het eiland, waaronder de Penanghill met zijn steile bergtreintje ( 800 meter), het indrukwekkende Kek Lok Si Temple complex, de liggende Boeddha en enkele lokale specialiteitenwinkels met onder andere een koffie- en chocoladeproeverij. Lunchen doen we voor een paar Ringgit in "New World Park', een overdekt plein met allemaal kleine eettentjes. Later die dag wandelen we door China Town en Little India. Op Penang wonen vele nationaliteiten en religies al jaren vredig naast elkaar. Onze laatste dag op Penang staat in het teken van het Hindoeïstische Thaipusam festival. Hier doen Hindoes een boete middels zelfpijniging door o.a. zware attributen op het hoofd te dragen of pinnen door mond en tong te steken, haakjes met iets zwaars eraan op borst en rug te hangen of vleeshaken met tegengewicht aan hun rug te bevestigen om vervolgens een route af te leggen langs meerdere tempels en tenslotte een trap met 500 treden naar de Hoofdtempel te beklimmen om zo boete te doen aan hun god, in de hoop dat hun wensen daarna vervuld worden.Omdat we het heetst van de dag willen vermijden besluiten we eerst een paar uurtjes naar het strand aan de noordkant van het eiland te gaan. Hier veel activiteiten zoals Parasailing en Jetski. Na de lunch bij een sjiek hotel terug naar het Thailpusam festival, groots opgezet, massaal bezocht en zeer warm en indrukwekkend. Kijk zelf maar naar de foto's en het filmpje.

• 31 Januari 2013 - 19:47

Syta:

Heftige foto's zeg. Je ziet ze wel op de tv maar in het echt lijkt me wel wat anders...