Bangkok - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

16 Februari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Twaalf miljoen inwoners, enorm veel bedrijvigheid, oud afgewisseld met nieuw en modern, vervoer over weg en over water, indrukwekkende verkeer-, metro- en voetganger fly-overs, Grand Palace, Tempels, Chinatown, Grote Shoppingmalls en nog veel meer. De reis met minibus tot aan het Victory Monument en vervolgens per Tuktuk waarbij een vriendelijke jonge dame helpt om de chauffeur de locatie van ons hotel duidelijk te maken en voor ons onderhandelt over de ritprijs, verloopt voorspoedig. Het hotel is perfect in orde, ontbijt in het naastgelegen restaurant. Na aankomst lekker gegeten in een open lucht visrestaurantje, twee straten verderop. De volgende ochtend per hotel-Tuktuk, service van de zaak, naar het Grand Palace en Wat Po de tempel met de grootste liggende boeddha. We genieten er van de prachtige architectuur en historie. Daarna per veerbootje (nog geen 8 cent per persoon) naar de Wat Arun tempel, welke via steile trappen te beklimmen is. We pikken ook nog een stukje viering van het Chinees nieuwjaar mee. 's Avonds door de dochter van de eigenaar per luxe limousine, wederom service van de zaak, naar de Khao San Road gebracht, soort night market. Onze laatste dag in Bangkok met de taxiboot onder meer naar de Gouden tempel en het Jim Thompson House voor een korte kennismaking met de zijdeproductie. We sluiten deze dag af met een privé rondvaart dor de Khlong's, kanalen door het oude westelijke stadsdeel, waaraan Bangkok haar bijnaam het 'Venetie van Azie' ontleent en brengen een bezoekje aan Chinatown. De terugreis met Air France is qua service helaas lang niet op KLM niveau, via een overstap op Charles de Gaulle Parijs verder door naar Amsterdam per KLM. Na ruim 21 uur reizen weer terug thuis, een schat aan mooie ervaringen en prachtige herinneringen rijker. Dank voor al jullie reacties op onze weblog !

• 16 Februari 2013 - 18:11

Anita Van Baalen:

Welkom thuis! Wat een belevenissen! Sterkte met het koude weer en tot maandag!
    Groetjes Anita

• 16 Februari 2013 - 19:06

Syta:

Jullie hebben weer een prachtige reis gehad, en veel gezien! Fijn dat we even mee mochten kijken via jullie blog! Sterkte met de overgang naar het saaie weer en leven hier! x

• 16 Februari 2013 - 21:17

Mama, Gerrit En Yvonne:

Hallo Brigitte en Gied,
    Welkom thuis.
    Hopelijk hebben jullie niet al te veel hinder van de overgang, de tijd en het klimaat. Want het is denk ik wel wennen. Maar jullie ook bedankt dat wij met jullie deze mooie reis via jullie blog mee konden maken.
    Veel liefs Mama, Gerrit en Yvonne

• 16 Februari 2013 - 23:43

Ellen:

Welkom thuis
    Super mooie reis. Kom lekker bij en geniet nog lekker na!
    En denk nog maar even niet aan maandag....

• 17 Februari 2013 - 19:00

Astrid:

Hoi Brigitte en Gied,

Welkom thuis effe weer wennen zeker. Geniet nog na van jullie mooie reis en denk nog maar niet te veel vooruit.
    Kletsen maandag wel bij want ik ben natuurlijk benieuwd naar je verhalen.
    Liefs As