Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

18 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Na een vlucht van 10 uur met de KLM, voorzien van de nodige maaltijden/ drankjes en leuke films landen we om 07:20 plaatselijke tijd op de luchthaven Savarnabhumi in Bangkok.Ondanks het vroege uur kunnen we meteen op onze hotelkamer waar we eerst een paar uurtjes bijslapen. Daarna gaan we richting de bekende winkelstraat Khoa San Road om bij een reisbureautje onze reis naar Changmai te regelen. De nachttreinen blijken allemaal volgeboekt (dat was de reden dat het via internet eerder ook al niet lukte), dus wordt het de Nachtbus. In een nabijgelegen giga shoppingmall regelen we ook meteen onze bustickets naar Siem Riep in Cambodja. Vroeg in de avond eten we heerlijk op straat, bij een van onze favoriete restaurantjes in de buurt van ons hotel.

De volgende dag bezoeken we enkele Tempels en wandelen we via de vele smalle winkelsteegjes in Chinatown naar het vertrekpunt van onze fietstour. Op rode mountainbikes fietsen we die middag onder meer door het recycle kwartier en de bloemenafslag van Chinatown, ook steken we per veerbootje de Chao Praya rivier over. Fietsend door smalle steegjes en over smalle bruggetjes maken we kennis met het leven van alledag in Bangkok.

Onze derde dag, op weg naar het Baobe Centrum, lopen we per ongeluk, net als op de terugweg na onze fietstocht, door een groot afgezet gebied met demonstranten (de geelhemden). Grote verkeersaders en een belangrijke brugverbinding zijn met stapels autobanden, zandzakken en netten gebarricadeerd. Daarachter gaat het er vredig, rustig en ordelijk aan toe. Tentjes of een gespannen zeil, slaapmatjes, kookgerei en rijen toiletten is dat wat de duizenden demonstranten bij zich hebben .Het is net een groot dorp. Gele vlaggen en prikkeldraad rond overheidsgebouwen en een militair complex geven uiting aan wat er zich afspeelt. Verder is door luidsprekers muziek of een toespraak te horen, wordt er gekookt en de straat geveegd. Nergens tekenen van geweld, vernieling of agressie, alles getuigt van een goede organisatie en discipline onder de demonstranten. Maar via de media vernemen we dat er zich helaas toch hele heftige incidenten hebben voorgedaan. We slenteren vervolgens door het Baobe Centrum, een immens grote kledingmarkt met wel een paar honderd kleding winkeltjes, lunchen hier en lopen daarna weer terug naar ons hotel. In de namiddag met een taxi naar het busstation waar om acht uur onze luxe nachtbus richting Chiang Mai vertrekt.

• 21 Januari 2014 - 14:53

Henk En Lia:

Hoi Brigitte en Gied ziet er weer fantastisch uit, lekker kleurrijk allemaal, heel veel plezier nog liefs Henk en Lia

• 21 Januari 2014 - 16:20

Ankie En Paul:

Hoi Gied en Brigitte,

Leuk om weer wat van jullie te horen! Ziet er inderdaad allemaal heel mooi uit. Krijgen dan meteen weer dat vakantiegevoel. Geniet nog lekker van jullie vakantietrip en we zien uit naar het volgende bericht.

Warme groet,
    Ankie en Paul

• 21 Januari 2014 - 16:22

Astrid Schipper:

Hoi Brigitte en Gied ik ben blij te horen dat alles goed verloopt in Bangkok en dat jullie een busticket naar Cambodja hebben kunnen regelen.
    Prachtige fotos en ik wens jullie een avontuurlijke reis lekker genieten van al dat moois.
    Liefs Astrid

• 21 Januari 2014 - 16:42

A.roest:

Hoi Brigitte en Gied.
    Wat ziet het er allemaal weer mooi uit.
    Zo te zien hebben jullie ook hele mooie fietsen.
    Geniet er maar lekker van.
    Wij zitten wel in de kou.
    Veel liefs tante alie.

• 21 Januari 2014 - 21:10

Mama, Gerrit En Yvonnne:

Hallo Vakantiegangers,
    Wij zien dat jullie genieten van het mooie Thailand waar wij ook van mee mogen genieten door het zien van de mooie kleurige foto's.
    Mama herkende vele plekken, waar zij met jullie ook is geweest.
    Wel bijzonder om zo onverwachts op het plein te komen waar men aan het demonstreren is.
    Brigitte en Gied veel plezier en geniet maar van het mooie weer aldaar
    Veel liefs van ons allen.
    Groetjes van Ma, Gerrit en Yvonne

• 22 Januari 2014 - 08:47

Malou:

Hey BriGied,
    Jullie fietsen ook veel, eerst in bangkok dan in chiang mai, leuk! Geniet ervan. Groetjes