Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Brigitte en Gied - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Brigitte en Gied

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Gied

12 Februari 2014 | Thailand, Pattaya

We zijn aardig gewend geraakt aan de rust op Koh Chang en aangekomen op het vasteland is het best wel weer wennen aan alle drukte. De bekende kustplaats Pattaya ligt vanuit Koh Chang gezien halfweg richting Bangkok, we hebben hier 2 overnachtingen gepland. We zijn redelijk vroeg in ons hotel en maken van de gelegenheid gebruik om twee uurtjes op het dakterras met zwembad ons te verbazen over de skyline, appartementencomplexen tot wel 50 verdiepingen hoog, architectonisch hoogstandjes en bij te komen van de reis, alvorens richting stad te gaan. De 1,5 km lange boulevard en de promenade blijken het toneel van prostitutie en alles wat daar bij hoort. Hier voelen we ons echt niet thuis, een aantal grote ratten kennelijk wel. Behoorlijk aangeslagen en teleurgesteld gaan we snel weer terug naar ons hotel, ongeveer 5 km ten noorden van het centrum. Aan het strand bij ons hotel is het een stuk beter toeven, maar we missen toch ook wel het idyllische en de rust van Koh Chang.